duminică, 15 august 2010

Costite de miel si cartofi la cuptor(kuzu pirzola)

İnitial aveam reteta asta dintr-o carte cu mancaruri turcesti, apoi rasfoind cateva dintre revistele Libertatea pt femei am gasit o reteta asemanatoare si acolo.M-a atras mai mult reteta romaneasca dar am zis sa le combin cumva sa-i dau totusi un iz turcesc:D

İngrediente:
-800 de gr costite de miel
-o ceapa mare
-1 lamaie(eu n-am pus)
-2-3 linguri de sos de rosii
-3-4 linguri de ulei(eu am prajit in margarina)
-sare
-piper
-cimbru
-busuioc(eu n-am pus)
-600 gr de cartofi
- o cescuta de vin alb(eu nu am pus)



Costitele de miel se condimenteaza cu sare, piper,cimbru si busuioc si se pun intr-o cratita cu ulei sa se patrunda.Se tin cateva minute pe o parte si cateva pe cealalta, pana se albesc putin.Se stropesc cu vin, se pune pasta de rosii(de care eu am uitat complet :D) si se mai lasa sa fiarba la foc mic cateva minute.

Se spala cartofii si se pun sa fiarba cu coaja in apa cu sare.Dupa ce au fiert, se scot din apa si se lasa sa se raceasca

Se curata cartofii de coaja, se taie rondele si se pun intr-o tava unsa cu ulei.Deasupra se pun costitele de miel si se toarna sosul din tigaie.Se presara cateva rondele de ceapa si de lamaie si se potrivesc cu sare si piper


Se baga in cuptor si, dupa ce s-au rumenit, se stropeste cu 1-2 lingurite de vin alb.
Asa arata scoase din cuptor!



E delicosss!!pofta buna!