duminică, 5 septembrie 2010

Placinta cu branza(Peynirli börek)

Börek reprezinta niste foietaje foarte subtiri umplute cu branza, carne, legume.Ele pot fi prajite, coapte sau fierte si se consuma dimineatza alaturi de un pahar cu ceai turcesc sau seara alaturi de un pahar cu ayran.Sunt minunate si foarte usor de preparat!

İngrediente:
-4 foi de placinta
-200 gr de branza sarata
-100 de gr de cascaval(eu am folosit o branza sarata de capra mai moale asemanatoare cascavalului)
-4 oua
-500 ml lapte
-jumatate de pahar ulei


Amestecam intr-un vas ouale cu uleiul si laptele.aceasta va fi sosul


Ungem o tava cu ulei, punem prima foaie, adaugam putin sos si uniformizam cu ajutorul unei pensule .İmportant e ca la prima foaie sa lasam marginile pe afara exact ca in poza

Am mai adaugat o foaie, am pus din nou putin din amestecul de oua, lapte si ulei si de data aceasta marginile le-am impachetat.


Repetam operatiunea: foaie -sos si e momentul sa adaugam branza si cascavalul date pe razatoare si un strat de sos.Punem si ultima foaie o ungem din nou cu amestecul de oua si o impachetam.


Aducem marginile primei foi peste toata treaba asta si impachetam exact cum am facut si cu celalalte foi.
Punem si restul de sos, lasam 5-10 minute in tava sa se inmoaie toate foile si coacem la cuptor timp de 35-40
de minute la 180 de grade.